Na samym początku powiedzmy sobie czym w ogóle jest dropshipping.
Jest to model logistyczny, z którego korzysta branża e-commerce. Jest to bowiem proces, który polega na przeniesieniu realizacji wysyłki zamówienia na dostawcę. Oznacza to, że w tym modelu sklep internetowy jedyne co robi, to zbiera zamówienia i przesyła je do dostawcy. Dopiero on realizuje zamówienie. Z uwagi na oszczędności, jakie niesie za sobą ta metoda, wielu sprzedawców online się na nią decyduje. A Ty chcesz wiedzieć, jak zacząć sprzedawać w dropshippingu?
Poznaj zalety dropshipping i dowiedz się, dlaczego warto z niego korzystać
Zastanawiasz się jak sprzedawać w dropshippingu? Jak już wspomnieliśmy, jest to stosunkowo łatwy model prowadzenia działalności. A co najważniejsze niesie za sobą szereg obniżek kosztów, dzięki czemu nie musisz przejmować się startem działalności. Jedną z większych oszczędności, która już na samym początku Cię zaskoczy, jest fakt, że nie potrzebujesz wynajmować przestrzeni magazynowej. To jednak nie wszystko. Wyobraź sobie, że korzystając z dropshippingu nie musisz mieć nawet założonej działalności.
Co jeszcze może Cię zaskoczyć w odpowiedzi na pytanie, jak sprzedawać w dropshippingu?
Na przykład fakt, że proces ten odbywa się przy niemal całkowitej, automatycznej integracji z hurtowniami. Dzięki temu możesz oferować swoim Klientom naprawdę szeroką gamę produktów, przy jednoczesnym unikaniu konieczności wynajmowania powierzchni magazynowych. Nie musisz martwić się też realizacją zamówień. Wszystko leży w tej gestii po stronie hurtowni. Nie da się ukryć, że oszczędność czasu, jaką zyskujesz, jest ogromna. Jak wspominaliśmy, nie musisz bać się początku takiej działalności. Zarówno ze względu na koszty, jak i na niewielki stopień skomplikowania całego procesu.
Zasada działania jest wyjątkowo prosta. Klient składa zamówienie, które trafia do panelu administracyjnego. Następnie przesyłasz je do konkretnej hurtowni. A stamtąd już wysyłana jest paczka bezpośrednio do odbiorcy. Jak sam widzisz, nie ma w tym nic skomplikowanego – wystarczą chęci, trochę zaangażowania i wsparcie nowoczesnych narzędzi takich jak ErpBox.